VESTI

„NESTLE” ЗАВРШИО ПРВУ ФАЗУ ГРАДЊЕ ФАБРИКЕ У СУРЧИНУ

Feb 25, 2022

 

Компанија Nestle Adriatic S у Сурчину обележила је завршетак прве фазе изградње нове фабике за производе за исхрану на бази биља. Почетна инвестиција је вредна 58 милиона швајцарских франака, док је у наредних пет година планирано улагање од око 300 милиона швајцарских франака.

Тањуг/Милош Миливојевић

 

Нова фабрика ове компаније ће се простирати на 23.000 квадратних метара и обезбедиће више од 300 нових радних места. Реч је о новом погону Nestlea PBMS (Plant Based Meal Solutions - производи за исхрану на бази биља), у ком ће се производити четири врсте производа - шницле, медаљони, прса и филе, од соје, глутена, уља уљане репице, екстракта квасца, брашна, сирћета и воде, са додатком арома, који представља дограђени део постојећег дистрибутивног центра у оквиру индустријског комплекса Nestlea у Сурчину.

 

Тањуг/Милош Миливојевић

 

Догађају је присуствовао председник Републике Србије Александар Вучић, као и министарка привреде Анђелка Атанасковић и заменик градоначелника Београда Горан Весић, генерална директорка компаније Nestle за југоисточни регион Марјана Давидовић, директор компаније Нестле за тржишта Јужне и Источне Европе Алесандро Занели и Њ.Е. амбасадор Швајцарске Урс Шмид и председник општине Сурчин Стеван Шуша.

Председник и присутни обишли су погоне и упознали се са радом нове фабрике, у коју је до сада, како су казали из компаније Nestle, већ уложено 20 милиона евра.

Планирано је да се непосредно после изградње производног погона и пратећих објеката, изведе производна линија која ће се користити за производњу PBMS производа Генерације 1, а касније у току 2023. године, планирано је производна линије која ће се користити за производњу PBMS производа Генерације 2.

Nestle истиче да су истраживања компаније усмерена на исхрану која ће смањити ризик од болести данашњице, попут гојазности, дијабетеса и болести крвних судова и додаје да ће се око 50 одсто укупне производње новог постројења састојати од производа Генерације 1. Nestle на глобалном нивоу у оквиру свог бренда Garden gourmet, већ неколико година уназад нуди веганске и вегетаријанске производе. Компанија је недавно најавила и улазак на тржиште лабораторијски узгојеног меса.

 

Тањуг/Милош Миливојевић