Домаће компаније, уз подршку Развојне агенције Србије и Привредне коморе Србије (ПКС), представиле су се на чак три водећа међународна сајма
Своје производе и услуге промовисале су на сајму робних марки PLMA у Амстердаму, изложби вина London Wine Fair и на престижној технолошкој манифестацији GITEX Europe у Берлину
На Међународном сајму робних марки PLMA, одржаном 20. и 21. маја под слоганом “Your name, our quality”, представило се чак 36 компанија из Србије – 28 из прехрамбеног и 8 из непрехрамбеног сектора.
На сајму, који окупља више од 3.100 компанија из преко 70 земаља, српске фирме су у два национална павиљона изложиле разноврсне производе – од смрзнутог и сушеног воћа, нискокалоријских џемова, гранола и зачина, до врхунских вина, инстант нудли и чоколаде, као и непрехрамбене производе попут козметике, кућне хемије, папирне амбалаже и дијететских суплемената.
На националном штанду прехрамбених производа своје производне програме и извозне потенцијале представило је 28 компанија: Agropartner (Лучани), Bahus (Параћин), Cold Pressok (Београд), ES Komerc (Пријепоље), Flory (Крушевац), FrigoNais (Ниш), The Fun and Fit Company (Београд), Kristal So (Земун), M Pet (Београд), OM Made (Сириг), Polimark (Земун), Sena Spirits (Крагујевац), Packom International (Београд), Laki (Ариље), Master Fruits (Београд), Jaffa Crvenka (Црвенка), ITN Group (Београд), Agranela (Ваљево), Budimka (Пожега), NN Tel (Нови Сад), Minela (Баточина), CG Foods Europe (Рума), Candy Rush (Београд), Moravka Pro (Лесковац), Mitsides Point (Сремска Митровица), NS Bomi (Обреновац), Unijapak (Ниш), Vинарија Ластар (Белушић).
На националном штанду непрехрамбених производа представљене су следеће компаније: Umprom (Стара Пазова), Nevena (Лесковац), Niva (Жабаљ), Dahlia (Земун), Balkan Paper Packaging Manufacture (Суботица), Deverra Farm (Лебане), Femić Co (Београд), Beohemija (Зрењанин).
PLMA сајам традиционално окупља највеће светске трговачке ланце, а наступ српских компанија представља изузетну прилику за улазак домаћих производа на страна тржишта кроз моделе приватних робних марки.
На сајму London Wine Fair 2025, одржаном од 19. до 21. маја, српски винари су други пут заредом наступили у оквиру националног штанда, представљајући селекцију девет винарија: Doja (Блаце), Шапат (Нови Сланкамен), Ердевик (Ердевик), Деурић (Мала Ремета), Винчић (Шид), Александровић (Топола), Пањковић (Београд), BT Winery (Бешка), Маталь (Неготин).
У фокусу српског наступа била је и промоција регионалног сајма Wine Vision by Open Balkan, као кључне платформе за међународну афирмацију вина из Србије и региона.
London Wine Fair је једна од највећих и најзначајнијих специјализованих изложби вина у Великој Британији и Европи, и место сусрета дистрибутера и представника водећих малопродајних ланаца. Током три дана, више од 40 година, окупља десетине хиљада купаца из барова, ресторана, супермаркета и дистрибутивних мрежа, нудећи прилике за умрежавање и едукацију.
На сајму GITEX Europe 2025, по први пут је учествовало 22 домаћа стартапа у оквиру националног штанда Србије. Овај нови европски формат једног од најважнијих светских технолошких сајмова одржава се у Берлину и окупља водеће глобалне технолошке компаније, инвеститоре и стартапе, нудећи изузетну платформу за међународно умрежавање и излазак на нова тржишта.
Српски стартапи представили су иновативна решења из области вештачке интелигенције, cloud технологија, сајбер безбедности, зелених технологија, fintech-а, образовних технологија, телекомуникација и дигиталне трговине.
У оквиру националног штанда представиле су се компаније: Curious Sparrow, Seif.ai, Mojo AI Media Technologies, 30Hills, Coming Software Engineering, Softech, WTP Technology, OTA Sync, B2Bee, Nexum Energy, Intellya, Cloud City, Tapni, Reputeo, Projectland, Veli, Bifrost Bioplastics, TRAKEN, Fishbone, Fuller Vision, Valuator, Joberty.
Током учешћа на сајму, наши стартапи имали су прилику да успоставе директне контакте са потенцијалним клијентима и пословним партнерима.