
Odobrena sredstva u okviru Programa za unapređenje saradnje i podizanja kapaciteta na regionalnom i lokalnom nivou
JAVNI POZIV
za učešće u Programu za unapređenje saradnje i podizanje kapaciteta na regionalnom i lokalnom nivou
Razvojna agencija Srbije (u daljem tekstu: RAS) kroz sprovođenje Programa za unapređenje saradnje i podizanje kapaciteta na regionalnom i lokalnom nivou (u daljem tekstu: Program) ima za cilj unapređenje ekonomskog i regionalnog razvoja kroz jačanje međuinstitucionalne saradnje i kapaciteta ARRA, JLS i KLER. Program se raalizuje kroz sledeće aktivnosti:
- promociju značaja regionalnog razvoja i subjekata regionalnog razvoja, kao i važnosti pridruživanja EU;
- umrežavanje partnera na međunarodnom, regionalnom i lokalnom nivou kroz unapređivanje i jačanje međuinstitucionalne saradnje;
- unapređenje kapaciteta subjekata regionalnog razvoja u oblastima: upravljanje razvojnim projektima, privlačenje direktnih investicija i promocija izvoza; pristup i povlačenje sredstava iz različitih izvora finansiranja (EU i drugi fondovi);
- podršku za podsticanje ravnomernijeg regionalnog razvoja kroz realizaciju međuinstitucionalnih aktivnosti i kreiranje mehanizama podrške MMSP i preduzetnicima (kroz prikupljanje podataka o potrebama privrede, obradu i analizu podataka), odnosno stimulisanje poslovnog udruživanja i kreiranje lanaca vrednosti.
Podnosilac prijave u svojoj prijavi navodi aktivnosti koje planira da realizuje ukoliko mu se odobre finansijska sredstva od strane RAS. Projekat predstavlja skup tih aktivnosti.
USLOVI ZA UČEŠĆE U PROGRAMU
Pravo na učešće u Programu i korišćenje bespovratnih sredstava imaju ARRA i JLS, odnosno KLER, kao partneri, ukoliko ispunjavaju sledeće opšte uslove:
1. da imaju ugovor o saradnji partnera na projektu;
2. da imaju izmirene obaveze po osnovu poreza i doprinosa;
3. da su obezbedili obavezno učešće za realizaciju projekta u skladu sa ovim programom;
4. da za iste aktivnosti za koje konkurišu za dodelu bespovratnih sredstava nisu koristili podsticajna sredstva koja potiču iz budžeta Republike Srbije, budžeta Autonomne pokrajine Vojvodine i budžeta JLS ili donatorskih organizacija.
Podnosilac prijave može da kandiduje najviše jedan projekat. Kao Podnosilac prijave smatraju se svi partneri na projektu.
Sredstva se ne mogu koristiti za:
1. projekte čiji će učinak neposredno koristiti jednom privrednom subjektu;
2. projektne aktivnosti koje su usmerene ka sektorima: duvanska industrija; organizacija igara na sreću; proizvodnja i prodaja oružja i vojne opreme; trgovina i primarna poljoprivredna proizvodnja;
3. projekte koji se tiču samo ili uglavnom individualnih stipendija za studije i obuke, kao i individualna sponzorstva za učešće na radionicama;
4. zaostale obaveze po osnovu taksi i poreza, zajmove i rate za otplatu kredita;
5. troškove garancija, polisa osiguranja, kamate, troškove bankarskog poslovanja i kursne razlike;
6. carinske i administrativne troškove;
7. troškove prinudne naplate;
8. projekti koji su povezani sa političkim partijama;
9. projekte usmerene na donacije u dobrotvorne svrhe.
FINANSIJSKA SREDSTVA
Ukupan budžet Programa iznosi 10.000.000,00 dinara.
Raspoloživa sredstva se odobravaju po projektu kao sufinansiranje u visini do 50% opravdanih troškova projekta bez PDV.
Maksimalan iznos bespovratnih sredstava je 2.000.000,00 dinara.
Krajnji rok za završetak ugovorenih aktivnosti i realizaciju plaćanja u okviru odobrenog projekta je 18 meseci od datuma potpisivanja ugovora sa RAS.
Troškovi projekta
Opravdani troškovi su troškovi za koje se odobravaju bespovratna sredstva po ovom projektu, a koji ispunjavaju sledeće uslove:
(1) da su nastali tokom realizacije projekta;
(2) da su navedeni u planiranom budžetu projekta;
(3) da su neophodni za implementaciju aktivnosti projekta;
(4) da su merljivi i da se evidentiraju, a prema važećim računovodstvenim standardima;
(5) da su razumni u skladu sa zahtevima finansijskog upravljanja, posebno u pogledu ekonomičnosti i efikasnosti;
(6) da se navedeni troškovi ne pokrivaju iz nekih drugih izvora finansiranja (ne sme doći do duplog finansiranja).
Kao opravdani troškovi projekta priznaju se:
1. Troškovi pripreme i organizacije događaja (obuka, seminar, konferencija i sl.):
1.1 Troškovi angažovanja predavača, trenera, mentora i moderatora;
1.2 Troškovi prevoda;
1.3 Troškovi zakupa prostora i/ili opreme;
1.4 Troškovi osveženja za učesnike (ketering, bezalkoholna pića);
1.5 Troškovi pripreme, izrade i nabavke promotivnog materijala (troškovi dizajna, izrada pozivnica, publikacija, lifleta, brošura, uputstava, fascikle, olovke, USB i sl);
1.6 Putni troškovi – prevoz učesnika i lica angažovanih na projektu (karte, iznajljivanje prevoznih sredstava, putarina, gorivo);
1.7 Troškovi smeštaja učesnika i lica angažovanih na projektu;
2. Troškovi izrade analiza:
2.1 Troškovi izrade studija izvodljivosti, izrada projektno tehničke dokumentacije;
2.2 Troškovi sprovođenja istraživanja i izrada analiza;
2.3 Troškovi publikacija (studija, analiza i izveštaja o istraživanjima).
3. Troškovi razvoja i unapređenja usluga podrške za podsticanje ravnomernijeg regionalnog razvoja:
3.1 Troškovi pripreme i razvoja nove usluge;
3.2 Troškovi za unapređenje postojećih usluga;
3.3 Troškovi angažovanja specijalizovanih stručnjaka;
3.4 Troškovi kreiranja sistema za monitoring i evaluaciju usluga;
3.5 Ostali troškovi razvoja i unapređenja usluga.
4. Troškovi za povećanje vidljivosti projekta (reklame, bilbordi, totemi, promo filmovi, nastup u medijima, izrada internet prezentacija)
4.1 Troškovi štampane reklame
4.2 Troškovi audio i video reklame
4.3 Troškovi internet reklame
5. Troškovi upravljanja projektom (mogu biti u maksimalnoj visini do 20% ukupne vrednosti projekta):
5.1 Plate lica zaposlenih kod podnosioca prijave/partnera angažovanih na projektu;
5.2 Troškovi zakupa kancelarijskog prostora za vreme trajanja projekta;
5.3 Režijski troškovi kancelarijskog prostora za vreme trajanja projekta (troškovi električne energije, grejanja, vode, telefona i sl.);
5.4 Troškovi nabavke potrošnog materijala za potrebe kancelarije u kojoj će se projekat implementirati (papir, toneri, olovke, fascikle i drugo).
Neprihvatljivi troškovi
Bespovratna sredstva se ne mogu koristiti za:
- zaostale obaveze po osnovu taksi i poreza, zajmova i rata za otplatu kredita;
- troškove garancija, polisa osiguranja, kamata, bankarskog poslovanja, kursnih razlika;
- kazne, finansijske kazne i troškove sudskog postupka;
- carinske troškove;
- troškove prinudne naplate;
- PDV.
POTREBNA DOKUMENTACIJA ZA KONKURISANJE
Podneta prijava mora biti potpuna.
Dokumentacija koja se obavezno dostavlja prilikom podnošenja predloga projekta je:
- Obrazac 1 – Prijava projekta (popunjena i potpisana od strane Podnosioca prijave);
- Obrazac 2 – Izjava podnosioca prijave o prihvatanju uslova za dodelu sredstava;
- Obrazac 3 – Izjava o dodeljenoj državnoj pomoći male vrednosti (de minimis državna pomoć);
- Obrazac 4 – Budžet projekta;
- Obrazac 5 – Narativ budžeta;
- Obrazac 6 – Struktura učešća partnera na projektu;
- Obrazac 7 – Podaci o partnerima na projektu;
- Ugovor o saradnji na realizaciji projekta zaključen između partnera (ARRA i JLS, odnosno KLER)
- Uverenje nadležne poreske uprave da je podnosilac prijave izmirio sve javne prihode (poreze i doprinose), koje ne sme biti izdata pre datuma objavljivanja Javnog poziva (orginal ili fotokopija);
- Finansijska dokumentacija: Bilans stanja, bilans uspeha i statistički izveštaj podnosioca prijave za 2016. godinu sa kopijom Potvrde o registraciji redovnog godišnjeg finansijskog izveštaja za 2016. godinu izdatom od APR, odnosno Odluka o usvajanju završnog računa budžeta jedinice lokalne samouprave za 2016. godinu. (Ukoliko Podnosilac prijave nije dobio Potvrdu o registraciji redovnog godišnjeg finansijskog izveštaja za 2016. godinu, dostaviti bilans stanja, bilans uspeha i statistički izveštaj za 2016. godinu, potpisane i overene od strane lica odgovornog za sastavljanje finansijskog izveštaja i pisanu izjavu zakonskog zastupnika podnosioca prijave o verodostojnosti i istovetnosti primerku koji je dostavljen APR na konačnu obradu);
- Obrazac 8 – Kontrolna lista (dopunski obrazac – nije obavezan).
RAS zadržava pravo da, ukoliko je potrebno, zatraži dodatnu dokumentaciju od Podnosioca prijave, ali samo za kompletne prijave.
Način prijavljivanja i rok za podnošenje prijava
Prijave projekta sa svim pratećim obrascima i dokumentacijom se podnose lično ili preporučenom poštom u RAS, u štampanom i elektronskom obliku (na USB), na adresu: Beograd, Kneza Miloša 12/III, kancelarija 301, sa naznakom: Prijava na Javni poziv za učešće u Programu za unapređenje saradnje i podizanje kapaciteta na regionalnom i lokalnom nivou.
Javni poziv je otvoren do utroška sredstava.
Uputstvo za sprovođenje Programa i svi prateći obrasci dostupni su na sajtu RAS: www.ras.gov.rs, a za sve detaljnije informacije o Programu možete se obratiti RAS na elektronsku adresu: regionalnirazvoj@ras.gov.rs
Prateća dokumentacija:
Uputstvo
Obrazac 1
Obrazac 2
Obrazac 3
Obrazac 4
Obrazac 5
Obrazac 6
Obrazac 7
Obrazac 8
Obrazac 9
Obrazac 10