Program podrške privrednim društvima za promociju izvoza

Program podrške privrednim društvima za promociju izvoza

 

RAS je u 2020. godini pokrenuo Program podrške privrednim društvima za promociju izvoza kojim se domaćim kompanijama pruža institucionalna podrška za jačanje kapaciteta neophodnih za izlazak na međunarodna tržišta i povećanje konkurentnosti domaćih privrednih društava.

Programom su obuhvaćeni sledeći proizvodni sektori: prehrambena industrija i proizvodnja pića (izuzev mineralne i ostale flaširane vode), proizvodnja nameštaja, modna industrija, zaštitna i radna odeća i obuća, proizvodnja gume i plastike, proizvodnja mašina i opreme, proizvodnja električne i računarske opreme i proizvodnja metalnih proizvoda.


Programom se sufinansiraju sledeće grupe aktivnosti:

Konsultantska podrška za razvojnu strategiju pozicioniranja na ciljano tržište

  • Analiza celokupnog ciljanog tržišta;
  • Analiza konkurentnosti na ciljanom tržištu;
  • Analiza konkurentnosti proizvodnog asortimana na ciljanom tržištu;
  • Identifikacija kriterijuma za pozicioniranje na tržištu;
  • Izbor strategije pozicioniranja na tržištu.

Konsultantska podrška za aktivnosti izvoznog marketinga

  • Izradu marketing plana (identifikacija distributivnih kanala na ciljanom tržištu i uspostavljanje kontakta sa distributerima, izrada plana brendiranja);
  • Izrada dizajna i redizajna jednog ili više proizvoda, pakovanja i ambalaže radi prilagođavanja zahtevima tržišta;
  • Prilagođavanje web stranice on-line prodaji ili kupovina nove platforme namenjena za elektronsku trgovinu.

Ulazak na ciljano tržište i unapređenje pozicije na istom

  • Troškovi atesta, homologacije, sertifikacije proizvoda i proizvodnih procesa potrebnih za plasman proizvoda na ciljanom tržištu;
  • Troškovi ulistavanja proizvoda u globalne online prodavnice na ciljanom tržištu.

Konsultantska podrška za unapređenje izvoznih sposobnost

  • Sticanje znanja u vezi sa prodajom na inostranom tržištu/online prodajom;
  • Finansijsko upravljanje;
  • Kalkulacija cena proizvoda i troškova izvoza;
  • Sticanje znanja u vezi sa pravnim/carinskim/poreskim aspektima poslovanja na inostranom tržištu.

Samostalno izlaganje na međunarodnim sajmovima i poslovnim susretima

  • Izlaganje na jednom ili više međunarodnim sajmovima koji se održavaju u inostranstvu;
  • Poseta kupcu ili distributeru u okviru kompanijske misije;
  • Učešće na jednom ili više on line sajmova, vebinara i dogadjaja iż podržanih sektora od značaja za promociju izvoza.

Unapređenje proizvodnih sposobnosti

  • Nabavka opreme u cilju usklađivanja kvaliteta proizvoda sa zahtevima ciljanog tržišta;
  • Nabavka opreme zarad povećanja proizvodnog kapaciteta ili opreme za optimizaciju i unapređenje proizvodnih procesa u skladu sa zahtevima kupca sa kojim je već ugovorena saradnja.

 

Javni poziv za učešće u Programu raspisan je 25.12.2020. godine.

 

Javni poziv u 2022. godini raspisan je 21.12.2022. godine, a prijave su otvorene do 20.03.2023. godine. Za realizaciju ovog javnog poziva predviđena su sredstva u iznosu od 150.000.000,00 RSD.

Aktuelni Javni poziv sa pratećom dokumentacijom dostupan je  OVDE.