Program podrške privrednim društvima za promociju izvoza

Program podrške privrednim društvima za promociju izvoza

 

RAS je u 2020. godini pokrenuo Program podrške privrednim društvima za promociju izvoza kojim se domaćim kompanijama pruža institucionalna podrška za jačanje kapaciteta neophodnih za izlazak na međunarodna tržišta i povećanje konkurentnosti domaćih privrednih društava.

Program je namenjen privrednim društvima koja posluju u sektoru prehrambene industrije i sektoru drvne industrije – proizvodnje nameštaja.
 


Programom se sufinansiraju sledeće grupe aktivnosti:

Konsultantska podrška za aktivnosti izvoznog marketinga

  • Analiza tržišta i proizvodnog asortimana radi izvoza na ciljana tržišta;
  • Izrada analize plasmana proizvoda, uključujući private label distributivne kanale;
  • Izrada marketing plana i identifikacija distributivnih kanala na ciljanom tržištu i uspostavljanje kontakata sa distributerima;
  • Izrada plana brendiranja proizvoda prema ciljanom tržištu;
  • Marketinške aktivnosti na promociji brenda ili proizvoda predviđene planom marketinga ili planom brendiranja;
  • Dizajn i redizajn proizvoda, pakovanja i ambalaže radi prilagođavanja regulatornim zahtevima ciljanog tržišta ili analizi tržišta i marketing planu ili planu brendiranja.

 

Izlaganje na međunarodnim sajmovima i poslovnim susretima

  • Izlaganje na međunarodnim sajmovima iz oblasti drvne i prehrambene industrije, na ciljanom tržištu;
  • Poseta kupcu ili distributeru u okviru kompanijske misije;
  • Učešće na online sajmovima, vebinarima i događajima iz oblasti drvne i prehrambene industrije;

 

Ulazak na ciljano tržište i unapređenje pozicije na istom

  • Troškovi atesta, homologacije, sertifikacije proizvoda i proizvodnih procesa potrebnih za plasman proizvoda na ciljanom tržištu;
  • Troškovi ulistavanja proizvoda u trgovinske lance na ciljanom tržištu.

 

Konsultantska podrška za unapređenje izvoznih sposobnost

  • Sticanje znanja u vezi sa prodajom na inostranom tržištu/online prodajom;
  • Finansijsko upravljanje;
  • Kalkulacija cena proizvoda i troškova izvoza;
  • Sticanje znanja u vezi sa pravnim/carinskim/poreskim aspektima poslovanja na inostranom tržištu.

 

Unapređenje proizvodnih sposobnosti

  • Razvoj novog proizvoda prema zahtevima ciljanih tržišta;
  • Nabavka specifične opreme u cilju povećanja izvoza na ciljana tržišta;

 

Prvi javni poziv za učešće u programu raspisan je 25.12.2020. godine, a prijave su otvorene do 23.02.2021. godine.

Ovim pozivom predviđen budžet za realizaciju programa iznosi 150.000.000,00 RSD.

Otvoreni Javni poziv sa pratećom dokumentacijom dostupan je OVDE.