Фирме из Србије на сајму прехране у Москви

Sep 23, 2019

Развојна агенција Србије (РАС) и Привредна комора Србије (ПКС), уз подршку програма Уједињених нација за развој (УНДП) у Србији, организују наступ 15 домаћих компанија на међународном сајму хране и пића „World Food Moscow“, који ће се одржати у Москви од 24. до 27. септембра 2019. године.

У оквиру националног штанда Србије представиће се 15 компанија: PDM AGRO FRUIT,  Пударци, ЗЛАТИБОРАЦ, Београд, ЋИРИЋ АГРО МЂЖ, Тител, ФРУВИТА, Београд, TASTYLAND, Сента, ПЕРУН ДЕСТИЛЕРИЈА, Инђија, STANTECH, Београд, FRUCT COMPANY, Удовице, ЈУГПРОМ, Лесковац, FRUITICA, Чантавир, МТМ СИРЕЛА, Прељина, ДРАГУЉ, Суботица, СД  Мартонош, COLD PRESSOK, Београд, ФРИГО ВРЕЛО, Горње Краварице.

На сајму „World Food Moscow“ компаније из Србије представиће своје производе на националном штанду површине 140m². РАС и ПКС организују наступ домаћих компанија са циљем промоције потенцијала домаће привреде, подршке извозницима и повезивања са партнерима у иностранству, а  уз подршку програма Уједињених нација за развој (УНДП) у Србији, кроз пројекaт „Помоћ за трговину – подршка производним капацитетима у пољопривредном сектору“, који финансира Влада Руске Федерације.

 „Појачано је интересовање српских компанија прехрамбеног сектора за наступ на тржишту Руске Федерације – осим 15 компанија излагача на националном штанду још толико је најавило посету Сајму са циљем сусрета са пословним партнерима, сагледавања потенцијала конкуренције и упознавања са најновијим светским трендовима“, истиче Дејан Делић, директор Представништва ПКС у Москви.

Појачаном интересовању, како оцењује, допринело је и усаглашавање текста споразума о слободној трговини између Републике Србије и Евроазијске заједнице, који ће бити ускоро потписан, на основу којег добијамо и нове трговинске преферанцијале. Стабилно јачање курса руске националне валуте од почетка године иде на руку српским извозницима. Очекујемо да ће релативна стабилизација девизних прилика допринети даљем јачању укупног пласмана српских производа на тржиште Русије, узевши у обзир да је Русија трећи трговински партнер Србији, додао је Делић.

Наступ на међународном сајму омогућава излагачима да представе своје производе и организују извоз на нова тржишта, као и да унапреде постојеће и остваре нове пословне контакте. Традиционално учешће српских компанија на једној од најугледнијих међународних изложби прехрамбених производа у Русији, региону Заједнице независних држава и шире, директно доприноси квалитетнијем позиционирању српских брендова и укупном расту извоза.

„World Food Moscow“(www.world-food.ru ) је један од водећих међународних сајмова из области хране и пића на тржишту Русије и Заједници независних држава. Постоји већ више од 20 година и одржава се на преко 58.000 m² у оквиру сајамског изложбеног простора Crocus Expo, Москва, Руска Федерација. Овај сајам годишње посети око 31 хиљада посетилаца из 98 земаља који су могућност да се упознају са производним програмом више од 1.560 излагача из 65 земље света.